Avocado – compusi benefici si informatii nutritionale

Mancam avocado frecvent in dieta ketogenica, dar stim de ce? Stim care sunt compusii benefici din acest fruct? Majoritatea consumatorilor au cateva informatii, precum cele despre continutul ridicat de fibre sau de minerale, in speta potasiul si magneziul. Avocado insa este mai mult de atat, si poate acest articol ii va convinge si pe reticenti sa il consume.

E bogat in fibre

Aproximativ 70% din fibrele continute de avocado (circa 7 grame la 100 grame) sunt fibre insolubile, care, coroborate cu un consum optim de apa, promoveaza motilitatea intestinala. Continutul scazut de zaharuri (sub 1 gram per 100 grame avocado), dar si continutul ridicat de fibre insolubile fac ca acest fruct minune sa aiba un indice glicemic 0, fiind astfel o alegere excelenta atat in dieta ketogenica, cat si in diverse patologii.

E bogat in grasimi sanatoase

Din cele 15 grame de grasimi continute de avocado, peste 60% sunt acizi grasi mononesaturati (oleici) si sub 12 procente sunt reprezentate de acizi grasi polinesaturati. Acizii oleici ajuta la cresterea HDL-colesterol. In plus, consumul de grasimi ajuta la absorbtia vitaminelor liposolubile la nivelul tractului digestiv.

E o sursa excelenta de vitamine

K1, vitamina C sau vitamina E, asadar atat vitamine hidrosolubile cat si vitamine liposolubile, se regasesc in cantitati semnificative in pulpa de avocado. Astfel, consumul de avocado sustine imunitatea, o piele sanatoasa si un sistem cardiovascular in parametri. Vitamina E, cunoscuta si ca factor de fertilitate, este benefica chiar si dupa conceptie, intrucat alfa-tocoferolii sunt esentiali in formarea placentei.  Un alt studiu prezinta rolul benefic al acestui fruct in perioada de preconceptie, sarcina, si mai apoi alaptare, prin continutul important de micronutrienti.

 

E bogat in fitosteroli si carotenoizi

Asa cum am mentionat si anterior, acest fruct protejeaza sistemul cardiovascular si imbunatateste colesterolul. Influenta asupra acestora e data si de fitosteroli si carotenoizi. Cel mai important carotenoid din avocado, xanthophyll, este un antioxidant liposolubil care scade stresul oxidativ si inflamatia.

E bogat in minerale

Multi dintre voi stiu acest lucru: avocado e o sursa importanta de magneziu si potasiu, doi electroliti importanti, care controleaza tensiunea arteriala, buna functionare a sistemului cardiovascular, precum si nivelul de insulina. Potasiul are, de asemenea, actiune diuretica (cu rezultat in imbunatatirea tensiunii arteriale).

 

Abonare la newsletter

Adauga adresa ta de email mai jos pentru a fii la curent cu cele mai noi retete si sfaturi keto

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

VREI SA SCAPI DE KILOGRAMELE IN PLUS?

Tot ceea ce ai nevoie pentru a ajunge la greutatea dorită

Începe acum