Deficiente minerale frecvente in dieta ketogenica

La cateva zile dupa inceperea dietei, cam jumatate dintre clientii site-ului intreaba daca sunt normale starile de oboseala, greata, insotite uneori de dureri de cap si daca sa le puna pe seama dietei. Unii se sperie, altii stiau din alte articole sau studii citite ca dieta ketogenica confera un nivel ridicat de energie si nu inteleg de ce starea resimtita este opusa. Intai de toate, energia si claritatea mentala apar dupa perioada de adaptare. Apoi, simptomele acelea pe care unii le acuza, similare unei raceli, sunt naturale. Cand adoptam o dieta saraca in carbohidrati, primele saptamani se vor solda cu pierderi ridicate de apa din organism. Odata cu aceasta, vapar si diverse deficiente minerale pe care le vom explica in ceea ce urmeaza.

Sodiul

Ni se spune permanent sa evitam sau sa limitam consumul de sare. In promo-uri televizate sau radio, la medic ori in emisiuni cu diverse tematici, afirmatia aceasta ne bombardeaza zilnic. Daca insa esti o persoana sanatoasa, necesarul de sare este de aproximativ 6-8 grame sare pe zi (aproximativ 2500 mg sodiu). Daca, aditional, urmezi o dieta ketogenica, necesarul de sare creste, datorita faptului ca aceasta dieta creste diureza.

Simptomele asociate cu un consum scazut de sodiu includ oboseala, durerile de cap, randament scazut sau ameteala. De multe ori, aceste simptome vin insotite de o nevoie acuta de a manca sarat. Pe langa sarea de Himalaya sau alte varietati de sare bruta, neiodata, pe care o poti adauga in salate sau in orice alt tip de mancare din dieta ta, nivelul de sodiu poate fi ridicat si consumand supa de oase (piftie), fructe de mare, muraturi in sare, masline, tije de telina ori branzeturi fermentate. Evita mezelurile procesate, intrucat nu poti controla calitatea carnii utilizata, iar sarea folosita este, de cele mai multe ori, iodata.

 

Potasiul

Cand nivelul de sare scade in dieta ketogenica, acesta cauzeaza si pierderea unui alt mineral important, respectiv potasiul. Simptomele cele mai comune date de hiperkalemie sunt crampele musculare, constipatia, nervozitate sau probleme dermatologice. Din fericire insa, potasiul se regaseste in multe alimente specifice dietei ketogenice. Avocado, spanacul, unele crucifere, ciupercile, ofera, intr-o portie, doza zilnica recomandata de potasiu.

 

Magneziul

Durerile musculare si starile de nervozitate sunt date, de multe ori, de o deficienta de magneziu. O spune si reclama, nu? Magneziul are puterea de a calma, pastrand inima, musculatura si creierul relaxate. Aditional, ia parte in peste 300 de alte reactii biochimice in organism, prin urmare asigura-te ca il adaugi in dieta ta fie din suplimente, fie prin introducerea unor alimente ce il contin. Proteina de origine animala, mai cu seama fructele de mare, dar si toate legumele si frunzele verzi. De ce verzi? Pentru ca molecula care compune clorofila este magneziu.

 

Abonare la newsletter

Adauga adresa ta de email mai jos pentru a fii la curent cu cele mai noi retete si sfaturi keto

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

VREI SA SCAPI DE KILOGRAMELE IN PLUS?

Tot ceea ce ai nevoie pentru a ajunge la greutatea dorită

Începe acum